.: Anda Suka Blog Ini? :.

.: Komentar Warga FB :.

Sabtu, 1 Januari 2011

Tips Jimatkan Bateri Laptop Pengunjung Blog Anda



Tag : Komputer
Tahukah anda,bermula malam ini,apabila anda melayari blog ini anda akan menjimatkan bateri laptop kesayangan anda,Tak percaya.cuba abaikan blog ini dalam masa seminit.Paparan blog ini akan menjadi gelab dan secara automatik menjimatkan bateri laptop anda.

Idea ini datangnya dari Online Leaf .

Online Leaf adalah sebuah projek inisiatif ke arah kehijauan secara “online” dimana menjadikan laman-laman web atau blog yang mesra dengan penurunan penggunaan kuasa apabila menjana dan mempamirkan sebuah laman web atau blog. Online Leaf juga merupakan sebuah projek yang pertama menjadikan persekitaran laman web / blog yang mesra kehijauan.

Konsep yang cuba disampaikan oleh Online Leaf adalah mengurangkan penggunaan elektrik apabila sesebuah laman web atau blog dibuka dan dalam beberapa tempoh masa yang ditetapkan, laman web/ blog tersebut akan memaparkan warna gelap yang menyembunyikan paparan laman asal apabila pelawat tidak menggunakannya.

Paparan gelap digunakan kerana warna yang gelap dapat mengurangkan penggunaan elektrik. Contoh ringkas, apabila menggunakan laptop berkuasa bateri, kita akan mengurangkan kecerahan (brightness) kepada sedikit gelap agar jangka masa penggunaan dapat ditingkatkan lagi. Sama seperti apa yang cuba disampaikan oleh Online Leaf ini.

Jika anda berminat anda boleh copy code dibawah dan letakkan kat dlm blog masing-masing.


cara senang nak masukkan code ni :

Pergi kat layout atau Design,
klik Add A Gadget
Klik HTML/Java script
Masukkan code ini dlm ruangan content
Selesai..


Dipetik daripada ijoks2009.blogspot.com

0 ulasan:

FOM Ads
Photobucket



 

BICARA TINTA Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template