.: Anda Suka Blog Ini? :.

.: Komentar Warga FB :.

Khamis, 10 Februari 2011

Bahana Makan Makanan Mentah


Warga emas ini bernama Shota Fujiwara,
berasal daripada negara Jepun. Beliau adalah penggemar Sushi sejak daripada kecil lagi. Sehinggalah dalam lingkungan umur 60 tahun, beliau telah merana akibat sakit dalam kepala yang disangka migrin.

Setelah tiga tahun lamanya menanggung kesakitan ,doktor menjalankan X-ray untuk memastikan apa penyakit yang dihadapi oleh beliau. Doktor terperanjat apabila terdapat benda-benda kecil yang dipercayai ulat di kepalanya, tetapi bernasib baik kerana ia masih tidak menembusi tempurung kepalanya.

Setelah dibedah,beginilah keadaan otak encik Shota.



Pasti para pembaca tertanya-tanya dari mana datangnya ulat-ulat tersebut. Sebenarnya ulat-ulat tersebut datang daripada pemakanan encik Shota iaitu gemar memakan Sushi & Sashima yang mentah. Ulat-ulat tersebut mungkin datang daripada daging ikan dan makanan laut lain yang tidak dimasak terlebih dahulu.
Sepatutnya, setiap makanan yang mentah hendaklah dimasak pada suhu 100 darjah celsius dan dibekukan pada 0-4 darjah celsius untuk mematikan kuman dan ulat yang sedia ada di dalamnya.
kepada penggemar Sushi & Sashima, berhati-hatilah ketika mahu menjamah. Pastikan makanan tersebut betul-betul masak dan selamat dimakan.


Dipetik daripada ijoks2009.blogspot.com

2 ulasan:

Harfiz@Bizstudent on 18 April 2011 pada 5:54 PTG berkata...

uish,,takut pun ade jgak ni..hehehhe :D

Tanpa Nama berkata...

gelinya tengok..
tapi ada org anggap makan mentah bolah awet muda cth nya demi moore..kena bg dia tgk ni..

FOM Ads
Photobucket



 

BICARA TINTA Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template