.: Anda Suka Blog Ini? :.

.: Komentar Warga FB :.

Selasa, 4 Mei 2010

Jarum Bala: AWAS SUAMI, ISTERI & UMMAH!!


Malaysia gempar dengan berita seorang isteri dibelasah sehingga mati oleh suaminya gara-gara cemburu. kejadian yang berlaku di Kg.Padang Tengku, Kuala Lipis Pahang petang Ahad lalu dipercayai akibat tindakan mangsa Rosmawati Abd Rahman "curang dan bermain kayu tiga".



Malah, suaminya bertambah panas hati apabila melihat mangsa asyik berbual-bual menggunakan telefon bimbit dengan lelaki terbabit. Menurut sumber, mangsa dikatakan sudah berhubung dengan lelaki terbabit sebelum kejadian itu lagi, malah suaminya sudah banyak mengumpul bukti kukuh kecurangan isternya termasuk menyimpan segala surat-surat dan dokumen yang berkaitan.

Dalam kes ini, siapakah yang harus dipersalahkan?. Memang benar si suami mengambil tindakan nekad dengan memukul dan mencederakan isternya. Namun apakah beliau terfikir apa yang dilakukan itu boleh menyebabkan kehilangan nyawa, sedangkan dia tahu itu adalah isterinya. Mana-mana lelaki yang berada dalam situasi ini sudah pasti akan marah apabila melihat "jantan lain" berhubung dengan isterinya.


Kejadian ini berlaku di mana-mana sebenarnya. Cuma banyak yang tidak dihebahkan di dalam media mungkin dek kerana tidak sampai ke peringkat yang lebih buruk.

Apakah puncanya?.

Bukankah ini menunjukkan bahawa betapa runtuhnya institusi keluarga di negara kita. Isteri berhubung dengan lelaki lain dan suami pula mengabaikan tanggungjawab terhadap isteri.

Siapakah yang harus dipersalahkan dalam hal ini?. Mutahkir ini juga umum mengetahui bahawa kecurangan dan keterlanjuran itu banyak berlaku akibat tindakan isteri yang gagal mengawal diri mereka sendiri.

Hari ini kewujudan begitu banyak laman sembang sosial seperti Facebook, Twitter, Tagged, Myspace, Hi5, eKawan, Friendster dan sebagainya telah menjurus ke arah keruntuhan institusi kekeluarga itu sendiri.

Agenda Yahudi
begitu jelas telah berjaya menyelinap masuk ke dalam rumah umat Islam hingga ia gagal dibendung sama sekali. Maka akibat rasa kekosongan dan kesunyian, si isteri akhirnya berhubung dengan lelaki lain. Malah, lelaki yang sudah bersuami pun tergamak berhubung dengan isteri orang atas dasar kononnya mengubat kesunyian dan kesepian. Akhirnya masing-masing bertukar nombor telefon dan meleret hingga kepada berbual dan SMS.

Inilah yang menyebabkan berlaku keruntuhan yang amat mendadak kepada umat Islam di negara ini bahkan di seluruh dunia. Oleh itu, kita tidak hairan bila berlaku adik angkat abang angkat dikalangan orang yang sudah bergelar suami isteri.


Malah lebih dari itu, suami orang berjumpa isteri orang hingga membawa kepada perbuatan zina dan sebagainya
Inilah yang menjadi masalah yang sukar untuk dibendung jika keimanan itu tidak ditanam dalam institusi kekeluargaan itu sendiri.

Langkah terbaik ialah kembali kepada Islam, itu sahaja jalan terakhir untuk kita perjuangkan.

Allah mengutuskan Rasulullah untuk memyempurnakan Akhlak manusia dan menyeru manusia kearah yang diredhai ALLAH. Masalah mula muncul apabila Rasulullah wafat, manusia terumbang ambing, tiada pegangan. Padahal Rasulullah telah meninggalkan kita dengan 2 perkara yang jika kita berpegang teguh, kita tidak akan sesat selama-lamanya, selamat didunia dan diakhirat.

Kita mempunyai ulama' untuk membimbing kita. Kerana ulama' itu pewaris Nabi. Masalah hari ini ialah, manusia lebih meng agungkan artis lebih dari ulama' itu sendiri. Ini lah punca nya. Kemungkaran berleluasa.

Hari ini, ulama' dicerca di hina didada akhbar arus perdana. Padahal ulama' yang baik, akan menegur para pemerintah. Bukan apabila ditegur akan perkara yang tidak kena dengan agama, para pemerintah melenting tidak bersetuju. Pemerintah yang baik akan mendengar segala teguran ulama' dan dijadikan panduan dalam mentadbir negara.

Semoga ALLAH merahmati Malaysia. Semoga dijauhi bala yang kian mendekat itu.


Dipetik daripada: Islamic Student Club-Royal College of Medicine Perak

0 ulasan:

FOM Ads
Photobucket



 

BICARA TINTA Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template