.: Anda Suka Blog Ini? :.

.: Komentar Warga FB :.

Khamis, 15 Oktober 2009

FEMINA 09 lancar kelab ‘SAHABAT KARTIKA’


PETALING JAYA 15 okt 3.30 p.m ; Isu KARTIKA terus mendapat perhatian warga kampus Universiti Malaya apabila Festival Mahasiswi Universiti Malaya (FEMINA 09 ) hari ini melancarkan kelab ‘Sahabat Kartika’sebagai tanda sokongan warga kampus tersebut terhadap keputusan KARTIKA.

Shahrizul Ayuni Zulkiply berkata penubuhan kelab ‘sahabat kartika ‘ ini adalah bertujuan untuk mengumpulkan seramai mungkin sokongan masysrakat kampus kepada KARTIKA.

“Kita mengharapkan seramai mungkin masyarakat kampus untuk turut serta dalam kelab ‘Sahabat Kartika’ ini sebaga tanda sokongan kita terhadap keputusan yang dibuat oleh kartika”

‘Selain itu,ianya juga adalah manifestasi senstiviti kita terhadap pelaksanaan hukuman mahkamah syariah secara serius di Malaysia ini.”Tambahnya lagi.
IMG_8212 [800x600]
Pengarah FEMINA 09 tersebut juga menyatakan bahawa Kartika merupakan salah seorang ikon wanita tabah yang boleh dikagumi masyarakat hari ini.

Kartika dihukum denda RM5,000 dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah pada 20 Julai lalu selepas mengaku salah minum arak di sebuah hotel di Cherating pada 11 Julai 2008.

keputusan Kartika Sari Dewi Shukarno yang bertegas memilih pelaksanaan hukum sebat terhadap dirinya selepas mengaku bersalah meminum arak mengundang kontravasi media apabila banyak pihak memintanya memohon rayuan untuk tidak dikenakan hukuman tersebut.

Walaubagaimanapun, model sambilan tersebut bertegas dengan keputusannya untuk tidak memohon rayuan.

Kelab ‘SAHABAT KARTIKA ‘ tersebut yang mula dilancarkan bermula pukul 1 tengahari tadi mendapat sambutan yang menggalakkan apabila mengumpulkan seramai 390 orang sehingga pukul 3 tadi dan dijangka akan mencecah 800 orang sehingga petang ini.

Kelab ini akan terus dibuka kepada warga kampus sepanjang Festival FEMINA 09 ini berlangsung.IMG_8109 [800x600]

Dalam perkembangan berkaitan,demonstrasi perbezaan antara pelaksanaan hukuman sebatan mahakamah sivil dan mahkamah syariah turut diadakan hari ini bagi menyedarkan warga kampus berkenaan isu sebatan tersebut.

sumber: http://mahasiswakini.com/archives/4520

0 ulasan:

FOM Ads
Photobucket



 

BICARA TINTA Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template