.: Anda Suka Blog Ini? :.

.: Komentar Warga FB :.

Jumaat, 12 Jun 2009

Selamat Datang Warga Baru KIAS


Bermula daripada 30 Mei lalu lagi semua urusetia telah pun berkampung mengorbankan cuti masing-masing untuk persediaan Minggu Ukhuwah Islamiah (MUI`09) menyambut adik-adik yang bakal menyambungkan pengajian mereka di sini. Walaupun berkampung seminggu sebelum program, bagi ana tiada ertinya juga istilah tu.. cuti ana terpaksa ana lupakan kerana komitmen lain... Apapun syukurlah hampir semua urusetia memberikan kerjasama yang baik.

Sambutan tahun ini agak memuaskan, ternyata KIAS semakin terus mendapat tempat baik dalam negeri mahupun di luar negara melihat kepada latar belakang siswa/i baru yang bukan sahaja daripada Perak, Kedah, Perlis, Negeri Sembilan, Sabah, Pahang dll, malahan juga ada daripada Singapura & Kemboja dll.


Alhamdulillah MUI kali ini berjalan lancar walaupun ada beberapa perkara yang terpaksa dipinda secara terdesak berdasarkan keperluan ketika itu.. biasalah tu.. adat berprogram... x boleh la terlalu mengikut perancangan... kena la juga utamakan konsep yang sesuai dengan penerimaan peserta... kepada semua urusetia, jangan serik dengan dugaan berprogram ni... x kira la dengan siapapun kita berhadapan, baik para peserta mahupun orang atasan.. semua ada hikmahnya... kepada mahasiswa/i baru pula, tanamlah keazaman yang tinggi, suburkanlah ianya dan semaikanlah agar membuahkan hasil yang unggul di kemudian hari...

Ana pun tidak berhasrat berceloteh panjang, sekadar nukilan buat ingatan sebelum hadirnya lupa di kemudian hari....

0 ulasan:

FOM Ads
Photobucket



 

BICARA TINTA Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template