.: Anda Suka Blog Ini? :.

.: Komentar Warga FB :.

Khamis, 30 April 2009

Menitisnya Air Mata..




Hari ini, terlakar dalam hamparan ana setelah sekian lama, akhirnya buat pertama kalinya air mata ana menitis semenjak menjengah ke bumi KIAS ini… mesyuarat yang bermula pada kiara-kira 11.30 pagi yang telah lewat setengah jam daripada yang dijadualkan menitipkan satu lagi titik sejarah hidup ana. Setelah hampir tamat bermesyuarat dan kira-kira telah pun berada pada agenda terakhir iaitu lain-lain hal dalam waktu yang menghampiri zohor, lantas ana mohon agar diberikan peluang untuk bercakap. Ruang yang diberikan ana aturkan sebaik mungkin bait bicara agar lunak didengar walaupun tidak sesempurna dirancang. Namun akhirnya berjaya juga diterangkan akan niat ana untuk meletakkan jawatan dengan sebab-sebab yang dinyatakan. beberapa ketika kemudian salah seorang ahli mesyuarata akhirnya mencelah dengan melabelkan ana dengan istilah yang kurang enak didengar. Ana pun tidak sempat menangkap perkataan tersebut walaupun berulang kali disebut oleh pengerusi mesyuarat ketika mana seolah-olah menbela ana… namun bagi ahli mesyuarat tersebut menganggap ana melakukan kesilapan besar bilamana begitu lantang mengkritik mereka namun ana sendiri hendak meletak jawatan (barangkali dia tidak tahu betapa lamanya rancangan untuk meletak jawatan ini diaturkan)
Namun tuduhan itu ternyata amat berat dirasakan dan terkesan kepada ana sebagai orang yang sangat gemar berpersatuan dan inilah kali pertamanya selama nadi ini berdenyut ana berkeputusan untuk meletakkan jawatan. Terkesan daripada tuduhan itu, air mata ini ternyata tidak mampu disimpan di kolam mata yang berkaca lagi. Akhirnya suasana menjadi tegang dengan pidato lantang pengerusi mesyuarat yang menyalahkan majority ahli mesyuarat muslimin.


Mesyuarat tersebut akhirnya ditangguhkan dengan suasana tegang dengan penuh emosi sekali. Biarlah orang menganggap bukan2 kepada ana kerana menitiskan air mata ini. Sesungguhnya ia menitis lahir daripada hati ini, langsung tiada terancang. Malahan bagi ana sendiri ia adalah memalukan kerana menitiskan air mata dalam mesyuarat yang dalamnya ada golongan muslimat. Ana sudah tidak peduli,biarlah hilang macho ke,orang tak berkenan, yang penting apa yang sekian lama terpendam di lubuk hati ini terluah. Maafkan ana wahai sahabat2 seprjuangan andainya ana menyemarakkan api permusuhan sesame kalian. Ketahuilah bahawa hati ini begitu sayangkan jemaah, tetapi bukan ini jemaah yang didambakan. Mudah-mudahan kita semua diredhai-Nya.
(maaf, oraganisasi mahupun individu apatah lagi isi mesyuarat tidak boleh diperincikan atas sebab-sebab tertentu)

1 ulasan:

Unknown on 30 April 2009 pada 9:44 PG berkata...

cool down luqman..jgn d pdulikan pdgn dieorg yg msih cbuk dgn keagkuhn mreka!!
pimpinan yg hnye mmperthnkn keegoan individu dan mnjdikan mgsa mereka org2 mcm anta!!
prjlnn dkwh msih pjg..
tindk tnduk kita bknnya utk diri kita tp utk dieorg sndiri fikir knapa kita brtindk mcm tuh!!
tp kalo dh jd mcm dieorg tuh...nmpk sgt jnis org yg tak brfikir mggunkn akal yg Allah s.w.t. bg lgsg...kesimpulnnya, golongn yg tak brsyukur!!
jika nak dikatakn dieorg mggunkan erdogan power...tak de lgsg psl tak de power lgsg!!

FOM Ads
Photobucket



 

BICARA TINTA Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template